miercuri, 18 mai 2016

Sfintii Constantin si Elena - Imparatii de sub Cruce

       Sfintii Imparati Constantin si Elena 
      Sfantul Constantin cel Mare are revelatia dumnezeirii lui Hristos inainte de o lupta extrem de importanta: cea cu Maxentiu. Dumnezeu ii ajuta in moduri uneori neobisnuite pe cei despre care stie ca vor urma calea Lui. Istoricii Eusebiu de Cezareea si Lactantiu relateaza un eveniment care a marcat intreaga viata a viitorului sfant Constantin cel Mare.
     In ajunul bataliei cu Maxentiu, Constantin a vazut pe cer ziua, in amiaza mare, o cruce luminoasa deasupra soarelui, cu inscriptia: ,,  in hoc signo vinces''. Adica: ,,prin acest semn vei birui''.
      Noaptea, in timpul somnului i Se descopera Hristos care ii cere sa puna semnul sfintei cruci pe steagurile soldatilor, pentru a obtine biruinta in lupta. Si nu urma cea mai usoara lupta. Parea o nebunie, dar Constantin merge pe nebunia asta si iese invingator. 
    Din acel moment crestinismul iese din catacombe. Dupa Edictul de la Milano din anul 313, crestinismul ajunge sa fie recunoscut de catre stat. Crestinii nu mai sunt haituiti, ucisi (adesea in chinuri cumplite) pentru ca refuzau sa Il lepede pe Hristos, puteau sa nu se mai ascunda si sa-si construiasca biserici.
     Toate pedepsele fizice indreptate impotriva crestinilor cum ar fi zdrobirea picioarelor, arderea cu fierul rosu si altele, vor fi inlaturate din legile penale.
   Imparatul Constantin va convoca primul Sinod Ecumenic de la Niceea (325). Importanta acestui eveniment major in istoria credintei ortodoxe este coplesitoare.
    Imparateasa Elena, mama Sfantului Constantin nu a fost o figura publica marcanta. Dar prin stradaniile sale a fost descoperita Sfanta Cruce pe care a fost rastignit Mantuitorul Iisus Hristos. Potrivit traditiei, au fost descoperie si celelalte doua cruci, pe care au fost rastigniti talharii din dreapta si din stanga Domnului.
     Nestiind care din cele trei este Sfanta Cruce, au atins cu ele un mort care era dus spre ingropare. Cand a fost atins cu Crucea de Viata datatoare, mortul a inviat. 
     La data de 14 septembrie 326, episcopul Macarie al Ierusalimului a luat Crucea si a inaltat-o in fata multimii. De atunci, la aceasta data se sarbatoreste Inaltarea Sfintei Cruci iar icoana sarbatorii ilustreaza acel moment de bucurie. 
    Imparateasa Elena a zidit Biserica Sfantului Mormint, din Bethleem, pe cea din Nazaret si multe alte sfinte locasuri.
    Sfintii Imparati Constantin si Elena sint numiti de catre Biserica ,, cei intocmai cu Apostolii''. Lucrarea lor misionara a organizat Biserica intr-un moment important al istoriei sale. In icoana sint reprezentati impreuna, imbracati in straie imparatesti impodobite cu cruci (dupa moda vremii) si cu Sfanta Cruce intre ei. Sunt reprezentati si individual, de obicei cu o cruce in mana.
          Particele din moastele sfintilor       Constantin si Elena

Foto: internet



                    












73 de comentarii:

  1. Magda,/Maria,/Constantin ,/George/-Radu.Este planul de cadastru infaptuit 1900-vesnic si etern.Ce vrem aia avem de bine frumos fericire justitie rau vesnic si etern[de bine].

    RăspundețiȘtergere
  2. am infiintat biserica comunista cu popa cu iscalitura comunist in Seaca sat eu parinti bunici sot strabunici sora unchi 1000-etern si vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  3. au barbatii sufletul meu curat luminat de bine rau fericire justitie frumos ai lor aia vii si morti 1900-vesnic isoscel cum am cerut vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  4. toata marfa de tot felul am adus-o in Seaca sat eu sub egida PSD gratis 1900-vesnic sa stiim,OJT/OJTL vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  5. este cadastrul meu si comun de bine in foile de parcurs fiecare si comune,cec alpha bank aici Stat si Rusia eu parinti sot,cu titlu cont ascuns proprietati asigurate juridic impartite tot intre noi isoscel cum am cerut ,muzeale i.g duca 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  6. este toata scrierea mea cu probe vii la JUDECATORIE aici sat gratuit ai lor aceia 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  7. tata sotul bunicii barbatii au hipnoza si calculele mele corect toti marturi 1900-vesnic.,in palme vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  8. sint povestile noastre la toti vii si morti ale paznicilor TROIAN da !face fisiere 1800-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  9. sint fisierele mele cu probe cu grafit corecte la schit Boi aici sat eu parintii sot 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  10. avem toate scolile gratis inseriate Adas aici sat sora unchi, Ion P,Ion T,Tav,Eman,eu parinti sot,1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  11. are Porcul Domenii justitia romana,,porcia ,, mea si ,,mintea mea,,corecte 1900-vesnic el martur are la fel identic muzeal i.g.duca semneaza act bon si atat 1900-vesnic eu parinti bunici sot sora unchi strabunici 1800-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  12. sintem pe scaunel in merceria unguroaicei eu parinti bunici sot strabunici unchi sora 1900-vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere
  13. au oamenii indiferent dusmani straini ori ba si casnici ONT -ul meu credinta cu semn, eu R.M cnp[IDnp] 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  14. sa stie MIHAITA tot parasii mei ce au facut cine de vina cum, sa stie tot[iscalesc sa stie toti sa-i dea in judecata la NEBUNI]1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  15. a zis TEOFANA Doamna tot la oameni despre noi toti si sint capetele noastre infipte in portic OSTRV, eu parinti bunici sot sora unchi strabunici 1800-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  16. este tot la robot la Narcis ,,sub sala,,1900-vesnic .

    RăspundețiȘtergere
  17. UTC aici sat,,are monetarul meu corect de nota 10 cu sufletul,,1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  18. are Dracul,,la stejarul Mamvrii,,medicina mea 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  19. are popa LUCA d Taine ale mele sot parinti bunici sora unchi strabunici 1800-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  20. avem credinta in sf peceti sf botez mantre caite de sf porumbelul meu in sf TESTAMENTUL meu corect eu parinti sot bunici strabunici este in sf Altar biserica paroh 1 Vale sf meu TESTAMENT cu porumbelul in El 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  21. eu cu sora stiim cu legamant are sora inima mintea sufletul vazul auzul mantra mea 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  22. avem legitimatii de la popa Luca sa spuna tot la oameni sa stiim eu parinti sot 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  23. e vocea mea la scoala servici biserica partid, in careuri 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  24. are popa judecator praxisul si epistemologia mea sa vada el gratuit arhiva[tip ozn tot] 1900-vesnic a lui Sabant vesnic.are popa gratis tot la arhiva cu functiile gratis vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  25. toata marfa comunista eu ospatar custode de la rusi am bagat-o in stocul bisericii[ikebana cu fapte gen judecatoria scoala].

    RăspundețiȘtergere
  26. au oamenii biblia mea in cap cu vinul liturgic grupa de sange toti marturi inregistrat biblic aditional 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  27. este sf mea BIBLIA Rad a lui popa Gherg corecta 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  28. sint operele noastre de sf Pate,Craciun, ale mele parinti sot Rad....1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  29. sintem inseriati Adas cu Turismul meu eu parinti bunici sot strabunici,de acum azi inainte 18.12.2023 etern si vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  30. au rudele ,,slujul retetele mincare si chimie alimentara ca mine 1800-etern si vesnic,gratis vesnic vii si moarte cu rme ramasite chimice vesnic[sf Cina] vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  31. avem toci pe capete constantiniene de lemne cu capistea cu semnatura acatiste iconite si marturiile Crucii eu parinti sot 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  32. sintem in juramantul Elenelor,,cartile noastre sa stiim,,eu parinti sot strabunici mama,bunici[3] 1800-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  33. avem numele noi si vechi complete eu parinti sora sot bunici unchi trecute in buletine condica registre de catre popa 1800-vesnic[sa stiim semnele cu ate si stofe vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  34. trampa de acte este in juramantul Mariilor in primaria locala la Sclep,la Staretie Musatst...1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  35. sintem media aritmetica cu tot documentul eu parinti sot bunici[3] strabunici mama 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  36. sint film,,tarf insangerata a diav,coana M.R copil,Buftea fotografii ,,1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  37. am facut numere inregistraere Sadu vinovate colege scoala serviciu biserica rude 1900-vesnic.[fara drept de apel nu renunt vesnic la acuzatii].

    RăspundețiȘtergere
  38. sintem in juramant toate rudele cu par negru vii si moarte corect sanatos luminat 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  39. au in biserica vale paroh 1 evangheliile mele corecte luminate de nota 10 eu 1900-vesnic steno vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  40. avem acelasi MAPN eu parinti sot 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  41. sintem in juramant toti R.M comun de bine 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  42. au inima mea rudele pomenite si biserica vale aici sat corecta luminata 1900-vesnic cu semn etern.

    RăspundețiȘtergere
  43. iscalit eu parinti sot strabunici bunici mama ,1900-vesnic fie sa stie juramantul meu de Bibica ei personal.Si paranormal la fel vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  44. este ,,masina mea de scris chesterfield ,in sufragerie ai ci casa loc,,1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  45. am vandut toti invinuitii fara drept de apel la biserica italieneasca 1900-vesnic fara impacare si drept de apel vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  46. sint doctor alternativa toporista,,obiectele legii eu parinti sot,,in guvernul lui Rafila corect 1900-vesnic sanatos luminat vesnic toti etern.

    RăspundețiȘtergere
  47. sint interpret tribunal eu corect sanatos luminat clindon-serpar in sat 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  48. avem iscalitura la anat eu parinti sot in juramantul Elenelor chiaburi,eu parinti sot mosieri aviatori,sintem Socaci-comanditari[tinuti registre de catre sf biserica stat guvern armata partid eu parinti sot,sintem partid PMP tinuti de sf biserica ai ci sat eu parinti sot 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  49. este Edictul meu sf Mgd,in sat aici si aleatorii,Seac,Jibl,Sa .N, Daest,Cain[2],Brez,Rost,1900-vesnic.Sa dea Dumnezeu sa- i bata Dumnezeu per furt de trolii lemne vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  50. au iscalitura mea la Cec parintii sotul la popa Dumitr..aici sat in tidule cat pe cat cum unde sume plic bisectoare de unde cum tot la foaie 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  51. am pus actele pe masa la Justitie eu parinti sot 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  52. avem numele pe noi de lege noua eu parinti sot puse pe noi de sf imparateasa Elensa sa stiim semnul la usi sf Altar 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  53. am pus LEGEA Drept/Inchizitie pe sf USI Sf Altar chirilica/slavona gratuit pret cost calculatie liste date calendar sunet psihologic si unde sfinte TAINE 1900-vesnic[factura romaneasca pe sf USI lege psihologica 1900-vesnic.]...

    RăspundețiȘtergere
  54. este scriptoria cu esoteria mea cu anexe cat pe cat sume plic bisectoare data zeciuiala juramant Elene 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  55. sint scriptoria mai sus fapte vii pe sf USI sf Altar vale 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  56. este iscalitura mea in dosar cu jurnalul[faptele vii cu interpret si marturi ] 1900-vesnic[stiim tot vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  57. a facut popa imparteala pe caiet am pus toti semnaturile eu parinti sot bunici strabunici 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  58. am pacatul lacomiei sa stiu masura sa fac corect clar pe fata divin lumesc lege divina 1900-vesnic pe maini si chip vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  59. este legea Talionului meu Horeb Moloh in sat aici stiu toti 1982-etern si vesnic CNA Audiovizual TVR1 aici Stat vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  60. sint scriptor electronica si chimia corect de 10 toti chemati marturi de buna credinta barbati,la barbati eu Coana M.R copil R.M Cnp[IDnp] 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  61. am pus lantul cu lacat pe Fabrica si am vandut,,mui,,la credinciosi,eu 1400-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  62. sint,,nuvela,,autorizata la ,, vectori,,1400-etern si vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  63. este LEGEA mea de doctor Alternativa toporista aici in sat toti marturi inregistrat video bifocal 1400-vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere
  64. sintem,,carduri de fidelitate Dian,,toti cu Legea in ,,contencios administrativ,,sa stiim toti tot exact in inimi,1400-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  65. ,,vanzatoria,mea cu uniforme multiplicate comune si mostenite cu semne ate albe,,este in casa toti 4 eu parinti sot,,suier veninos in suflete cu credinta ISUS Genetica cu topor smochin Ostr,,,1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  66. iscalit violatori in cinul bisericesc din vale sf biserica sa stie toti 1982-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  67. am facut de rusine,pul,mui,si cacat,si nasol urat de tot jidovesc vechi statul acesta Romania in omenire pe fata pamantului 1982-etern si vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  68. este Legea mea pe registrele bisericii 1982-etern si vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  69. am ales pe sf Mihail in biserica vale 1400-vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere
  70. sint profet in zidul termocentralei 1400-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  71. este radioul meu sus la sf clopot sf biserica vale corect gratis 1982-etern si vesnic[11 noaptea-23 noaptea vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  72. este petitia noastra iscalita tot pomelnicul comun la Auschwitz registrul agricol Sfat 1400-vesnic.

    RăspundețiȘtergere