vineri, 14 octombrie 2016

16. Povestea unei icoane facatoare de minuni a Maicii Domnului: de la mrea. Dervent

              Icoana Maicii Domnului de la Dervent (Dobrogea)


      Am vorbit despre o icoana iubita in Moldova (Sfanta Ana de la Bistrita) si o icoana iubita in Ardeal (Maica Domnului de la Nicula). A venit randul unei icoane facatoare de minuni cunoscute si iubite in Dobrogea: Maica Domnului de la manastirea Dervent.
    Este o icoana destul de bizara. Chipul Sfintei Fecioare nu este prea frumos iar buzele stranse par tuguiate. Mantuitorul are parul roscat si valvoi. Sta in bratele Mamei Sale care il tine strans si pentru o clipa El intoarce capul catre privitor. Cu stanga Se tine de haina ei, iar cu dreapta schiteaza gestul binecuvantarii. Chipul Maicii Domnului exprima atata blindete, privirea atata duiosie, este atit de zambitoare si senina iar Pruncutul este asa de linistit in bratele ei!
    Icoana pare mai degraba pictata de cineva cu prea putin talent. Cu toate astea, milostivirea Maicii Domnului mijlocitoare catre Fiul ei, se arata prin aceasta icoana. Poate pentru a ne arata ca nu frumusetea unei icoane o face grabnic-ajutatoare? O fi si pentru noi, cei care zugravim icoane, ca sa nu-i dispretuim pe cei care lucreaza nu atat cu talentul cat mai ales cu inima ,,infranta si smerita"?
Biserica manastirii Dervent
       Icoana a apartinut familiei Chipara, numele il aflam din inscriptia care a iesit la iveala odata cu restaurarea facuta in anul 1940. Aceasta familie se vede nevoita sa emigreze peste Dunare, in zona Dobrogei, odata cu cedarea Cadrilaterului. Grabindu-se sa plece doar cu cateva lucruri, cand sa iasa pe usa au auzit un glas necunoscut in urma lor  spunind: ,,dar pe mine nu ma luati?" De trei ori s-a intimplat aceasta si abia a treia oara au realizat cu exactitate ca glasul venea din sfanta icoana...
    Dandu-si seama ca acea icoana de familie ar putea aduce mangaiere multor oameni, ori la indemnul tainic al Maicii Domnului, au donat-o manastirii Dervent. In prezent icoana este inaltata pe un tetrapod special, pentru ca toti credinciosii sa poata trece pe sub ea si sa ia binecuvintare. Iar minunile care se savarsesc aici de cand a fost adusa la manastire sint cunoscute de multa lume, in special din acea zona a tarii.

Foto: internet























45 de comentarii:

  1. Magda,Maria,Constantin,Mihai,Maria,Mihail,Ana,Nicolae,George,Mihai,Catalina,Nicolae,Filofteia,comunisti cu tidule sa scrie in palme 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  2. au fetele si femeile legea si visele noastre noaptea eu mama bunica si strabunica corecte luminate si barbatii la fel au cutitele noastre 1800-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  3. sint arta comunista bruta neslefuita straina foisor de foc,chineza curvara de vita veche britanica vietnameza,minera arta recifului si stepelor nota 7/17 arian isoscel cum am cerut,simfonica filarmonista copie fidela Dali Vasiliade Tizian Gregorascu si Grigorescu V.Ion di Costica,eu Magrusca arta sovietica 1900-vesnic tot impartit drepturi obligatii sa stiim vesnic toti la fel,tidule vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  4. sint minciunile mele de 4 gherghesene si gadarene,ur chidis pad,conose,nicosiene,viticultura,de Gradina Raiului,Iad si o.s.i.m Germania,Seol,imbucite[rusesti],eu,dacice albotene 1900-vesnic,de banda albastra si toti pomenitii la fel banda depozit notarial si german gratuit 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  5. sintem cu inchinarea in Sangeorz /Bobezul cailor credinciosi cu frica si cutremur eu parinti bunici strabunici,1800-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  6. sintem inseriati Adas UTC cu credinta mea eu parinti corect luminat 1900-vesnic aici minte palme vorbe acte gratis vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  7. sintem adventisti din Seaca,eu parinti, sa ne stie lumea sa stiim scandalul ce sa facem ce am facut toti marturi comun ce a cerut ce am dus marturi comun toti bani 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  8. au mintea mea afaceri scoala cartea mea Invatamant,drepturi obligatii ca mine si magistratura sporturi italieni Funaru Sabau Electrica Cez eu parinti sot bunici strabunici 1800-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  9. sint dintii oasele mele,ingropate,in vama Nadlac locale straine din timpul vietii toti marturi pielea mea tarnosala sf giulgiu Torino 1900-vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere
  10. sint afacerile vanzarile si inventiile retetele si comertul nostru toti un monetar act la legionarii OJTL,eu parinti bunici strabunici mama sot 1800-vesnic,la uzina de apa vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere
  11. este reteta mea de paine tipul grupa in sf Altar biserica vale 1500-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  12. la noi in casa este CFR atat in sf icoane eu parinti bunici,mama, sot,1900-vesnic.sa stie cum actele speciale ca mine vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  13. au oamenii mintea mea parinti sot bunici strabunici mama cu semn de zambila 1900-vesnic corecta luminata vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  14. au barbatii Mamonele noastre cu semn zambile,eu parinti sot bunici mama strabunici mama 1900-vesnic in suflete vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  15. avem legea patroni Comarnic la Scazamant corect de nota 10 in caita mantra pecete sf Botez eu parinti sot bunici strabunici mama sa stiim comun si fiecare 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  16. avem semnatura pe Regina eu parinti 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  17. am dat numere inregistrari la Lalosu,,le-am facut pe toate posta,dusmanele vinovate din rude,servici,scoala,obste,armata,partid,patroni,,fara drept de apel nu renunt vesnic la acuzatii,1900-etern si vesnic[da,le ia vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  18. are Statul legea mea si cutitul meu,1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  19. avem in inimi suflete palme creier mecatronica scoala cu secretariatul si directorul decanul eu parinti sot bunici strabunici sora unchi la banca aici sat 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  20. baietii mei au la sf botez in caite sesterti talanti taleri,siclii ,mine din argint,codranti,nenumarati,au nume de sf botez albotean Nicolaie,Vasile,Gheorghe,Ioan,Grigore,sint botezati la sf Mina Dobzeu ,,au,furci de fanaturi cu trei zimti, dar 1900-vesnic,,.

    RăspundețiȘtergere
  21. eu cu sotul tot acolo avem costume alb negru mire mireasa vin galileean,sintem tarani 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  22. avem toti eu parinti sot copiii bunici strabunici acte caligrafiate mana banca Agricola si Adas,mecatronica liceu,decanat facultate cancelarie director scoala si director UZUC corecte 1900-vesnic[da vesnic si etern].

    RăspundețiȘtergere
  23. eu parinti bunici strabunici strastrabunici strastrastrabunici sot copiii urmasi avem robotizarea informatizarea liste munca invatatura comert inventii la Statul Roman 1500-vesnic[sa scrie motivul clar la banca Agriciola],vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  24. am semnatura la Dreapta si bucataria iscalit chitanta a oamenilor scoala mea de Stanga 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  25. le-a iesit la toti nume de mine de lumina stea rasarit sf icoana drepte cu vise noaptea troite fantani 1900-vesnic si-n caite vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  26. avem semnatura la sf Vineri eu parinti 1900-vesnic sa stiim vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  27. este JUDECATORIA TIGANEASCA adusa de mine in sat stiim toti 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  28. este Succesiunea mea notariala in casa asta 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  29. a stiut partid PMP ce am adus eu parinti clindoni-serpari,am inchis trei porti[motivul istoric antebelic datat cu carbon] 1900-vesnic sa stiim vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  30. au candelele noastre eu parinti dracii 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  31. au jurnalele noastre eu parinti judiciarul politie I.Beiberi,cu dovezi vii stiintifice corecte datate cu carbon 1900-vesnic,corecte etern.

    RăspundețiȘtergere
  32. ne-a pus banii Interpolul mie si la parinti 1900-vesnic si etern.

    RăspundețiȘtergere
  33. au aceleasi active ,informatica faptica viata,ca mine cu mine cu iscalitura si semnatura eu parinti,1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  34. am iscalit la Sobor,in Strainatate culte si schituri sf biserici diaspora sus eu parinti sa stiim 1900-vesnic unde cu tidule ortodoxe vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  35. sintem robotizati informatizati in Plansa Arges de Sus judet Vinju de Sus dava Agnita eu parinti bunici strabunici sot sora unchi copiii urmasi,rude vii si moarte prietene Tribunal,strastrabunici strastrastrabunici,1500-etern si vesnic cu tidule vize de flotant si tot documentul Germania austrieci vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  36. credem eu cu tata in MOBILA 1900-vesnic ca mamaie identic vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  37. este scolile noastre in Vladimiresti eu parinti Radna,Radona si Radu corecte luminate 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  38. sint autor de Cultura gratuit tigani,in jud Arges,graduat cum am dorit sub egida Marin Preda in robotizare sistem caen.vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  39. au oamenii psihologia mea corecta cu semn in inimi ei marturi sf Taine a mea R.M cnp[IDnp] 1900-vesnic iscalit chitanta ai lor 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  40. are oamenii si satul Ion Corvin cartile noastre de meserii vii ale mele parinti 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  41. au unchiul sora destinul faptele viata mea aici inimi capete si monetarul rola mea de vanzator 1900-vesnic gratuit[sa stie ce zice legionarul sa vada sa auda si ei vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  42. sintem trecuti noi,4 cu cele 4 rude in plus pe Monumentul Eroilor din JVeche eu parinti sot si unchi,bunic,1800-etern si vesnic sa stiim vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  43. sint hristoasa piatra din capul unghiului corecta 1900-vesnic luminata etern.

    RăspundețiȘtergere
  44. stiim incalzirea corect vesnic corect de nota 10,eu parinti sot comun,stiim toti tuganii ca noi 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  45. sint defuncta R.M ,am trei lucruri trecute in clauza1] grinzi din brad,stejar si fag,2]de la Ghe Dej,tot nou,3]mincare si restul din povarna noi scumpe[eu parinti sot 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere